onsdag 13. november 2013

Gullfisk!


"Har du tatt en runde i bollen igjen nåa?" 
Ordene kommer fra min kjære mann, idet jeg atter en gang leiter etter den samme tingen som jeg aldri finner! Og jeg tenker; Har det gått for langt når det første stedet jeg leiter, etter å ha leita alle de "vanlige og opplagte" stedene, er i kjøleskapet?? Shit! eller shittpomfritt, som vår kjære tvdame som fødte på tv sa. Og der var det gjort...tankene mine er på helt andre steder enn det jeg egentlig holdt på med..så fort går det!
Jeg lever i en boble om dagen, en boble jeg liker å kalle "småbarnståka"! og den er tykk! Og nettopp i den tykkeste tåka, kommer gubben med disse ordene... Når jeg har glemt å putte matboksen til guttungen i tursekken, men kommer på det i site sekund, går på kjøkkenet og finner den og putter i sekken, for så å sette sekken fra meg i gangen for å kle på poden. Under påkledningen finner jeg vottene, fulle av sand, og mens gutten løper ut på verandaen for å vente på meg, tar jeg vottene med meg ut og banker av sanda. Så kaster jeg galant vottene inn i gangen igjen, tar med meg sneipen, pakker oss i bilen og kjører til barnehagen. og der står vi da, i garderoben...uten sekk, og matboks. Og uten votter! akk ja...da er det bare å kjøre hjem og hente da!

Så, når guttungen kommer happy hjem fra barnehagen, og entrer gangen med; Mammaaaaa.. "våt dåss the fox sei!!!???" og jeg ser øynene hans glitre og de små beina (som ikke er så små lenger) hoppe rundt med sølete sko når jeg svarer "wapa papa papa pao!!" så kommer jeg på at pokker! jeg skulle jo ha vaska vottene, som jeg ser at ligger igjen i gangen(!), og så slår det meg at shit! det ligger jo en klesvask i vaskemaskina som jeg skulle hengt opp i går!Og hvor i alle dager har jeg lagt bilnøklene? Mon tro om de er i kjøleskapet....
Og igjen lurer gubben på hvordan bollen ser ut i dag... 
Og klesvaska blir nok neppe hengt opp i dag heller, siden jeg må begynne med middag, og sansyneligheten for at jeg kommer på vaska igjen FØR det er leggetid for slitne foreldre er svææært liten.

*Blobb blobb*


1 kommentar:

  1. Æhææææhææææææ! e døøøøør!
    And i know all about it... tihii... :)

    SvarSlett