tirsdag 10. september 2013

Kjøsterudjuvet!


I slutten av juli ringte min kjære bror meg og lurte på; duh, vi skulle ikke tatt med Torjus en tur og gått Kjøsterudjuvet??!? 
(Det første som slo meg var "du ringer MEG for å spørre om å gå RETT OPPOVER et juv?") men så tenkte jeg why the hek not? og når vi først er i gang så drasser vi med heeeele familien vi! woop! 

Og av alle dere som kjenner meg, rekk ei hånd i været hvis dere trodde jeg NOENSINNE skulle komme til å vandre opp et juv...? Ikke en eneste en nei? *BÆM* the element of suprise! mohAHAHA!! 
MOI pakka familien i bilen og reiste til drammen, møtte onkel Joar og la ut på tur!

Kjøsterudjuvet er 1300 meter langt,  8 - 15 meter bredt og er omgitt med vegger på opptil 50 meter. Det var ganske enkelt utrolig flott. Og det gikk overraskende greit for min lille fjellklatrer på 2 og et halvt år! (og for den utroooolig godt trente morra hans! *kremt*) Det var helt kurant å ha minsta på magen i bæresele også, bortsett fra ett sted nesten øverst, der måtte jeg ha litt drahjelp for å komme opp uten at ho blei klemt. Varmt var det, både for henne og meg, men med noen "luft" pauser så gikk det fint. 
På toppen av juvet er det en liten badedam der de som vil kan ta seg et avkjølende bad. JEG gjorde ikke det, men jeg er jo pingle når det kommer til bading da haha.. 






en liten matbit på toppen må til!


Denne turen anbefales på det varmeste!! Tror vel det blir enda morsommere neste år, når Torjus har blitt et år eldre, men det gikk over all forventning i år også. Neste år må nok Una bli igjen hjemme, det er tross alt litt tyngre å bære en ettåring enn ei på knappe to mnd, hvis ikke noen skulle finne på å ville ha ho i bæremeis da...

time will show...!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar